Jamen så det...

Jeg valgte at se det første afsnit i går aftes af Amalies verden. Godt tv?!?! Skal jeg ikke bestemme, men jeg sad tilbage med nogle spørgsmål…

Hvordan kan en mor få sig til at sige:

"Synes du ikke, det er lidt fedt, at alle dem der ikke troede på dig, alle dem der sagde: ej, Amalie du skal gå i skole, du skal simpelthen sørge for, du får en studentereksamen. Nu har du vist dem, at det behøver du ikke at gøre"
Jeg undrer mig stadig over at hun kan sige sådan...

Vi kan vel alle blive enige om at lille Amalie, som ikke altid ved hvor gammel hun er, ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Men når hendes skal vi sige.. 15 minutters berømmelse, eller 30 minutters.. er over... hvad skal pigebarnet så? Være med i "skuespillerfilme"? - Lige meget hvor uvidende pigebarnet er, så ville da et par år mere i skolen hjælpe hende langt hen ad vejen. - I det mindste så hun kan finde ud af at læse en ”skuespillerfilme”-kontrakt…

Men: - det er ikke så meget det at hun har en mor der siger uddannelse ikke er vigtig.

- Det ved vi jo ikke ville hjælpe hende alligevel... det er sgu da mere de små piger ser op til hende fordi hun har knaldet for åben skræm, der vækker bekymring for fremtiden…

Vil vi nu få en reality verden af knalderi i bedste tv-tid??

En ting er at jeg kan se det, og virkelig se det for hvad det er – fjernsyn for en hver pris… Men en helt anden sag, er de unge piger der ser det, og tror at verden er sådan. – En verden hvor man ikke behøver uddannelse, bare man kan sminke sig og lave trutmund og tør at udstille sig 100% på godt og absolut på ondt. Det er dét der bekymrer mig mest. For disse unge piger er dem der skal passe på den kommende generation, det er dem der skal vaske min røv når jeg ikke selv kan.

Og jeg vil ikke have et fjernsynshold til at filme min røv når lille Lise skal i skolepraktik for at se hvad hun i hvert fald ikke skal blive når hun bliver stor.. oO(Kameraholdet er der fordi hun jo deltager i en eller anden meningsløs reality show der hedder: ”hvad jeg bestemt ikke skal blive”)Oo

Så på en måde er det godt at ”ældre-vaske-maskinen” er på vej… så klarer vi jo os selv… uden et kamera...

Hvem har ansvaret her?

Mig, fordi jeg kigger med? - Ja...

Moderen, fordi hun pacer datteren frem? Ja, –lever hun hendes egne tabte drømme ud gennem datteren? - Ja..

Produktionsselskabet, fordi de ikke tager en lille smule moralsk ansvar? Ja...

TV3, fordi de har købt programmet og sender det? Ja...

Ja – men det bliver jo sendt sent om aftenen når lille Lise er lagt i seng… Sent.. klokken 21:00 hmm… lille Lise har jo en fladskærm i soverummet. Og TV3 har jo trods alt sendt genudsendelse om eftermiddagen af Paradise... Forskellen er at de laver bip lyd ved grimme grimme ord… Men sex scenerne er der jo… Dumheden er der jo...

Forældre fordi deres børn har tv tilgang 24 timer i døgnet? Ja...

Mange har ansvar og burde absolut tage det!! Men dem der ikke har og som er taberne er Amalie og de andre små børn. De ved bare ikke bedre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv